czwartek, 3 kwietnia 2014

,,dzisiejszy wilkołak" - poemat

,,dzisiejszy wilkołak"

I
Co mam powiedzieć?

jestem wilkołakiem - czyli bestią

żyje pośród ludzi za pan brat

wspólnie z milionem moich krewnych 

to nie są krewni w tym rozumowaniu

lecz więzy krwi są o wiele trwalsze 

niż prawa biurokratów 


Czy jestem gorszy od człowieka? 

tak samo oddycham

tak samo ubliżam bliskim

tak samo kradnę drobne

tak samo...


Zamieniam się w nocy czy w świetle księżyca? 

zwyczajna bajka jakich wiele w życiu

przemieniam się kiedy tylko chce

to jedyna rzecz nad jaką panuje

bo przecież nie panuje nad 

gniewem czy strachem 


II
Czasem spotykam braci krwi

w nieprzyjemnej sytuacji

oni w wilczym futrze, ja w ludzkiej skórze

ja wilczym futrze, oni w ludzkiej skórze 

jednak coś pozostaje z człowieka

ta niepewność i przerażenie 

ale to również domena wilków 


Czy mam ciężkie życie?

widzisz przecież, że jestem inny

czuje to w sobie i nie wytłumaczę 

po co mam tłumić coś

dzięki czemu jestem inny?

dzięki czemu jestem sobą?


jestem potworem, bo jestem człowiekiem

demonizuje w ten sposób własną osobę 

demonizuje wszystko wokoło

prócz wilka wewnątrz mnie

ludzie są potworami, nie zwierzętami

ciężko być potworem w porównaniu z kimś

kto zabawia się w śmierć 


III
miasto jest jak puszcza - tyle że z betonu

Hesse i Zola i inni mieli racje 

ludzie to bestie!

wilki to ludzie!

dobrze, że jestem wilkołakiem

wiem czym jest dobro i zło

i mogę wybierać


Czy kocham kogoś?

miłość pozostanie dziwnym słowem

które pozostanie w słowniku

ludzkim nie wilczym

bo jedynie ludzie analizują 

zamiast poznawać sens


kiedy jestem szczęśliwy, to wyje cicho

trochę to dziwi innych

 jeśli mam wilcze serce

powinienem wyć pełnią sił

odpowiem krótko i zwięźle:

jeśli chce długo pożyć

muszę oddawać wyłącznie resztki

IV
Czy czuje nienawiść?

wobec siebie? wobec innych?

czuć nienawiść zmieszaną z zazdrością

to być najgorszym z najgorszych

zbrodniarzem obydwu światów


A mam czas, by nienawidzić?

a mam nie mieć?

jestem żywym stworzeniem

chociaż z ogonem i futrem

mam jeszcze dwie łapy

tak, nie jestem czworonożny

mam posturę człowieka 

czy rozumnego?


Czy jestem więc bestią

czy ludzkim stworzeniem? 

to zbyt retoryczne pytanie

żeby trafnie odpowiedzieć


najważniejsze, że jestem

i nikomu nie wadzę

za dnia i w nocy 





 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz